رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

رئیس اتحادیه خبرنگاران سوریه: امیدوارم تعریف واقعی زن مسلمان با جشنواره خورشید در جهان بتابد  

  • کد خبر: ۱۸۶۳۰۷
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
رئیس اتحادیه خبرنگاران سوریه: امیدوارم تعریف واقعی زن مسلمان با جشنواره خورشید در جهان بتابد  
نائب رئیس اتحادیه خبرنگاران سوریه گفت: امیدوارم کنفرانس خورشید همچون نور خورشید باشد که مفاهیم آن در جهان بتابد برای آنان که می خواهند چهره واقعی زن مسلمان را پنهان کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، رائده وقاف یکی از مهمانان و خبرنگاران زن سوری در جشنواره بین المللی رسانه خورشید در خصوص تعریف زن مسلمان در جهان اظهار کرد: اگر راجع به جایگاه زن مسلمان در تاریخ و امروز بخواهم صحبت کنم باید بگویم این زن، بخشش بزرگ و علم و معرفت دارد. او مفاهیم واقعی اسلام را نشان داد، مفاهیم بزرگی مانند تسامح، همدلی و تبادل فرهنگی.  

وقاف بیان کرد: اما در حال حاضر دارند مفاهیم دیگری درباره زن مسلمان به خود زن و نقش او در طول تاریخ تا به امروز ارائه می‌دهند. اروپا و خیلی از غربی‌ها اسلام را با تروریست و تفکرات تکفیری معنا کرده اند و این تعریف را به زن مسلمان ربط می‌دهند در حالیکه زن مسلمان یک نسل اندیشمند اسلام در همه زمینه‌ها تقدیم همه جوامع اسلامی کرده است.  

این خبرنگار سوری تصریح کرد: باید بگویم تهران صادرکننده علم و پیشرفت برای تمام دنیاست و زن ایرانی الگویی برای بخشش، علم و پیشرفت بوده و تعریف دقیقی از نقش زن مسلمان در ایران اسلامی وجود دارد.  

وقاف افزود: به واسطه حضور در کنفرانس خورشید باید ایده‌های غرب درباره زن مسلمان که او را زنی گوشه گیر و منزوی می‌داند و کارش فقط کار‌های مرتبط به خانه است را باید مورد بررسی قرار دهیم و روی این بازآفرینی مفاهیم کار کنیم.  

وی تاکید کرد: زن مسلمان در واقع یک زن فوق العاده و حامل یک پیام مهم در طول تاریخ است و امیدوارم این کنفرانس خورشید همچون نور خورشید باشد که مفاهیم آن در جهان بتابد برای آنان که می‌خواهند چهره واقعی زن مسلمان را پنهان کنند و برای همه روشن باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->